Detalii carte
Cum mi-am construit afacerea este o carte pe care o va citi cu sufletul la gura orice individ care are sau aspira sa isi construiasca propria afacere. Volumul de fata este o sinteza a sutelor de interviuri luate de Guy Raz unor antreprenori care activeaza in cele mai diverse domenii de activitate – de la industria alimentara si a bunurilor de larg consum, pana la industria ospitaliera si tehnologie – si a lectiilor pe care le-a invatat din acestea. Asadar, daca esti curios cum s-au nascut unele dintre cele mai mari afaceri din lume, cum au supravietuit in momentele dificile, cum si-au pastrat cei mai buni oameni, cum s-au finantat si prin ce s-au diferentiat de alte afaceri asemanatoare, aceasta este este cartea pe care trebuie sa o citesti!
Guy Raz este un fost jurnalist, corespondent de razboi si absolvent al Scolii de Afaceri de la Harvard care a avut o cariera infloritoare in radio, dupa care s-a reorientat catre o activitate independenta. Asa a ajuns sa creeze sau sa cofinanteze cinci podcasturi care au generat un profit cumulat de milioane de dolari, fiind ascultate lunar de 19 milioane de oameni. Ulterior si-a infiintat propria companie de productie, desi in trecut era ferm convins ca nu isi va infiinta niciodata propria afacere. Dar, in cazul lui, pasiunea pentru ce facea – podcasturi – s-a transformat aproape singura intr-o afacere.
Studiile de caz folosite pentru a ilustra sfaturile utile din aceasta carte, se refera la idei spontane de afaceri precum: Allbirds, Spanx, FUBU, Away, Headspace, Glitch sau Stacy’s Pita Chips, dar si la idei elaborate de afaceri, care s-au nascut si au crescut din pasiunea unor antreprenori dornici sa transforme lumea in care s-au nascut, precum: Bonobos, Airbnb, Dermatologica, Method, Clif Bar, Levi Strauss, Southwest Airlines sau Shopify.